Díky kladným referencím z Internetu i díky osobním výpovědím samotných účastníků jsem vyrazil na kurz pořádaný přes Naučmese.cz: Dominik Formánek – Co chce každý eshopář vědět o prodávání přes Heureku?. I já tento kurz každému vřele doporučuji. Prezentace byla brána ze široka – od Heureky se odbíhalo k všemožným odvětvím online marketingu i k podnikání obecně. K tomu ještě přátelská atmosféra a komorní počet deseti účastníků. Nabité čtyři a půl hodiny zajímavostí. Popsal jsem čtyři listy papíru. Jsou to jen útržky informací, doporučuji si zajít poslechnout v kontextu. Navíc, co mohlo připadat pro mě (a můj obor) banální či nezajímavé může být pro vás klíčové.
Dominik měl svá tvrzení podložená testy a zkušenostmi z praxe. Pokusil se nám také trochu změnit myšlení, nevěřit oficiálním tvrzením a číst mezi řádky.
- Jen 15 % zákazníků je citlivých na nejnižší cenu
- Heureku lidé používají také jako přehledný katalog pro výběr (nejen jako srovnávač ceny).
- Cenově citlivý zákazník není loajální. Nemá cenu ho dotovat, s tím že se vrátí – příště půjde zase jinam, kde je nejlevněji. Příležitost je v získání e-mailového kontaktu a následném zasílání newslettrtů.
- Obchod musí být v první řadě o vztazích a důvěře ne o nejnižší ceně (pokud jsem spokojen, nechodím pokaždé do jiného servisu či k jinému kadeřníkovi, jdu tak, kde to znám a kde jsem neměl problém).
- V ČR je zhruba 41 500 e-shopů, z tohoto počtu jich je na Heurece aktivních jen 10 600 (pokles, v roce 2013 jich bylo 11 500).
- Na Heurece se zboží páruje podle názvu a podle kategorie, která odchází ve feedu. EAN se používá jen u knih (ISBN), CD a filmů. U ostatního sortimentu není třeba EAN posílat. Používá se EAN 13.
- Pokud máte s párováním problém, použijte název zboží stejný jako na Heurece (případně i název kategorie). Není od věci posílat feedem do Heureky jiný název, než který se zobrazuje na shopu („Hebká hřejivá přikrývka pro vašeho mrňouska“ vs. „Fleecová deka, 50×50 cm, modrá“).
- Pozor Zboží.cz naopak bere EAN jako klíčový pro párování. Ze 60 % klade důraz na název produktu a ze 40 % na EAN.
- Když zařadíte nový produkt mezi prvními, napíšete dokonalý originální popisek … Heureka ho převezme (a odsud i konkurence). Díky autoritě a rychlosti indexace si Google nejdříve všimne popisku na Heurece a pak teprve u vás – bude vás považovat za duplicitu.
- I do feedu pro Heureku je možno vložit odkazy s UTM parametry. Mimo analytiky to můžete používat i k zobrazení rozdílné ceny pro návštěvníky, kteří přišli ze zbožového srovnávače (nižší cena) a pro ostatní.
- Obrázky pro Heureku nesmí obsahovat vodoznak. Pěknými obrázky ve větším množství tak pomáháte Heurece a konkurenci. Nevkládejte zbytečně do feedu více obrázků. Je to pro vás i zbytečně vyšší datová zátěž. Heureka vás za tuto přehnanou ochotu nijak nezvýhodní.
- Je dobré do feedu vkládat název výrobce <MANUFACTURER>. Používá se, když lidé filtrují zboží. Z tohoto důvodu je vhodné posílat i parametry <PARAM> (barva, velikost, …).
- Textové řetězce obalte <![CDATA[Black & Decker]]> kvůli komplikacím, které mohou způsobit speciální znaky v textu obsažené (&, <, >, …).
- Trend u Heureka košíku je v potlačování loga a názvu e-shopu, který fyzicky zajišťuje expedici zboží. Směřování k modelu, který ve světě představuje Amazon. Heureka je e-shop s největším sortimentem v ČR. Z Heureka košíku má větší provize než z prokliků. Kdo nakoupí přes Heureka košík, může být oslovován e-mailingem z Heureky. (co je Heureka košík)
- Čím více informací dostanete do feedu (na svůj řádek v produktové kartě), tím více zaberete prostoru a budete nápadnější. Rozšířený název, dodání z dostupnostního feedu, oficiální distribuce, …
- Dle testů nemá vliv na výši pozice, zda má e-shop modrou či zlatou pečeť.
- E-mailová výzva, 10 dní po nákupu, k recenzi e-shopu se již neposílá každému zákazníkovi.
- Pozor na platby převodem z účtu. Trvá několik dní, než se připíší peníze na účet a než je platba spárována. Když zákazník vyplní, kdy mu došlo zboží, tak je doba dodání uměle navýšena o čekání spojené s převodem peněz. To vám neprávem kazí statistiku!
- Sortiment Report – služba v administraci Heureky. Pro e-shopy mající ověřeno zákazníky. U napárovaného zboží se dozvíte cenu pěti nelevnějších/nejdražších prodejců, vaši pozici, cenu CPC, popularitu produktu.
- Distribuce produktu – zobrazí se vlaječka ČR nebo EU. Pouze u vybraných kategorií (mobily, tablety, notebooky, TV, …). Obchod musí mít aktivován Heureka košík a musí tuto informaci zasílat ve feedu. (jak zadávat distribuci do xml souboru)
- ProductADS je zajímavá služba, o které se moc neví, ale vyplatí se. (více o ProductADS)
- Bannery na Heurece – na výkon neúčinné. Vhodné pro branding velkých značek.
- Nezapojovat se do služby Dotazy z poraden – děláme tím bezplatný helpdesk pro Heureku a pro nás z toho není žádný profit.
- JavaScriptové widgety Ověřeno zákazníky provádí nebezpečnou špionáž na našem shopu. Odesílají do Heureky například informaci, z jakého zdroje přišel návštěvník na vaše stránky. (jak špionáž funguje)
- Jak být vidět na kartě produktu (bez nutnosti rozkliknout další obchody)
- Být nejlevnější s Heureka košíkem (zobrazení hned nahoře)
- Být jeden ze 3 nejvíce bidujících
- Být jeden z 5 nejlevnějších
- Nikdy nepodlézejte cenou nejlevnějšího. Spustíte spirálu snižování ceny, až na produktu nebude marže. Maximálně cenu dorovnejte na úroveň nejlevnějšího. Pokud jste nejlevnější, dorovnejte se na toho nad vámi.
- Je špatné být závislý jen na Heurece jako hlavním prodejním kanálů (nejlépe rovnoměrně rozložit PPC, Affil, mailing, SEO, remarketing, …). Heureka může ze dne na den změnit pravidla, zdražit, vyřadit váš e-shop, skončit a vás to položí.
Hi,
Your website is only listed in 8 out of a possible 12,489 directories.
We are a service that lists your website in all these directories.
Please visit us on DirectoryBump.com to find our more.
Regards,
Eddy Brazil