Jak jsme zvýšili tržby z Google Nákupů o 108 %

Ve zkratce řečeno – přejmenovali jsme produkty.

Většinu názvů produktů automatizovaně importujeme od dodavatelů. Velkoobchody bohužel stále žijí v době předinternetové. To je vidět mimo jiné na (ne)optimalizaci pojmenování zboží.


Setkat se tak můžete například se zkratkami:

  • BRB Panenka nevěsta s kyticí = BARBIE Panenka nevěsta s kyticí
  • FP Kousátko rybičky = Fisher Price Kousátko rybičky

Laik netuší, co dané zkratky znamenají a už vůbec ho nenapadne takové výrazy zadávat do vyhledávače.

 

Občas vám název vůbec nic neřekne:

  • Pallas Pure Black = Autosedačka Cybex Pallas Pure Black
  • První polibek = Puzzle První polibek 1000 dílků Ravensburger

 

Nebo toho název obsahuje až moc:

  • Kostka Moje první zvířátka 7x7cm v sáčku 12ks v boxu 0+ MPZ
  • Stavebnice Dromader Auto RC stavební 20109 na vysílačku na baterie AAA 202ks v krabici 34x21x7cm

Zde název supluje popis produktu

 

Ukázka Google Nákupy

Ukázka Google Nákupy

 

Problémy:

  • Název produktu je nicneříkající nebo matoucí pro uživatele
  • Název produktu neobsahuje klíčové slovo
  • Produkt není možno párovat s jinými dle názvu

 

Jak tedy pojmenovat správně

Převážně jsme se drželi standardů, které doporučuje Heureka.cz (ukázkové názvy pro jednotlivé sekce na Heurece).
Někde se jen přeházel slovosled, jinde změnila formulace, tu něco dopsalo, jinde umazalo.

 

Jak jsme dopadli v Google nákupech

Bohužel jsme do začátku vánoční sezóny stihli přejmenovat asi jen 2/3 všech produktů prezentovaných na e-shopu. Nejdříve jsme neměli odvahu udělat před Vánoci tak zásadní změnu, ale nakonec jsme to riskli. K nahrání nových názvů došlo 26. října.
Na sledovaném e-shopu došlo ke skokovému nárůstu návštěvností z Google Nákupů (viz graf). Meziročně vzrostli tržby o 108 %.
Na druhém e-shopu, který nabízí totožný sortiment za stejné ceny, ve stejném období k žádnému růstu návštěvnosti nedošlo.

Skokové zvýšení po vložení nových názvů

Skokové zvýšení výkonu Google Nákupů po vložení nových názvů (graf: Proficio.cz)

 

Konstantní průběh u druhého e-shopu

Ve stejném období u druhého e-shopu s identickým sortimentem k nárustu nedošlo (graf: Proficio.cz)

 

Jak jsme dopadli na Heurece

„Vedlejším“ efektem je i lepší spárovanost produktů na Heurece, protože jsme tvořili nové názvy dle jejich specifikace. V tabulce níže je vidět, kolik produktů se spárovalo u e-shopu s novými názvy a kolik u e-shopu s původmími názvy. Čísla jsou aktuální k dnešnímu dni. Sortiment je identický.

 

E-shop Produktů ve feedu Spárováno
E-shop s novými názvy 11 970 7 700
E-shop s původními názvy 11 970 6 100

 

Závěr

S odstupem hodnotíme úsilí přejmenovat produkty kladně a budeme v tom pokračovat i nadále. Ve všech směrech byl dopad pozitivní, očekávané komplikace nenastaly.

 

K razantní změně názvu produktů a k jejich riskantnímu aktualizování v průběhu vánoční sezony nás přiměla agentura Proficio z Brna.

 

Pracujete s názvy produktů? Máte podobnou zkušenost? Podělte se prosím o ni v komentářích.

Napsat komentář